נשות הכותל קיימו הבוקר את תפילת ראש חודש אייר בסימן עצמאות להיות עם חופשי בארצנו

מאי 9 2016

התפילה כללה ברכת כוהנות וקריאה בספר תורה

תפילת ראש חודש אייר של נשות הכותל התקיימה הבוקר בעזרת הנשים והוקדשה לשוויון וחופש ברוח מגילת העצמאות. למעלה מ- 120 נשים מכל הארץ הגיעו לתפילה. לנשים הצטרפה קבוצת מתפללות מקהילת "פרחי קודש" בטורונטו, שהביאו איתן ספר תורה קטן בן 250 שנה.

במהלך התפילה התפרצו שוטרות לאזור התפילה וניסו לחטוף מהמתפללות את ספר התורה במטרה להחרימו, אולם המתפללות הגנו עליו בגופן ומנעו מהן לפגוע בו. קצין המבצעים של המשטרה התעשת ודרש מן השוטרות להניח למתפללות, מה שאיפשר להן להמשיך בקריאה בתורה.

כמו בכל תפילת ראש חודש, אמרו נשות הכותל את ברכת הכוהנות, גם בשחרית וגם במוסף, רק שהפעם בנוסף התקיים הטקס המסורתי שבו הכוהנות מברכות את המתפללות, כשהן עטופות בטליתות, נושאות ידיים לשמיים וחוזרות מילה במילה אחרי שליחת הציבור.

לדברי עו"ד ריקי שפירא-רוזנברג, חברת הנהלת נשות הכותל: "ברכת כוהנות מתקיימת בתוך תפילת ראש חודש. אין מחלוקת שהתפילה היא חלק ממנהג המקום ושברכת הכוהנות נאמרת במסגרתה פעמיים, בשחרית ובמוסף".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "הגיע הזמן להפנים ש'להיות חופשיה בארצנו' זה גם להתפלל במרחבים הציבוריים המאפשרים זאת לכולם ולכולן. עדיף לו רב הכותל והמפלגות החרדיות יפסיקו לתקוע מקלות בגלגלים ויאפשרו לממשלה לקיים את החלטתה מחודש ינואר – עליה הם בעצמם חתומים – להקים רחבת תפילה חדשה בצד הדרומי של הכותל המערבי. כל עוד הם מונעים זאת, שלא יתלוננו על כך שנשות הכותל מתפללות בעזרת הנשים בכותל. הכותל הוא לא חצרם הפרטית אלא מקום תפילה של כל עם ישראל".

תזכורת: בא' של חול המועד פסח, נשות הכותל היו אמורות לקיים טקס ברכת כוהנות חגיגי, שנאסר עליהן ברגע האחרון בהוראת היועץ המשפטי לממשלה. למרות שנשות הכותל חלקו על ההחלטה הן נענו לבקשתו וקיימו תפילת שחרית חגיגית במסגרתה נאמרה ברכת הכוהנות, אך מבלי לקיים את הטקס עצמו.

על אודות "נשות הכותל"

קבוצת נשים דתיות מכלהזרמים (אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות), הנאבקות למעלה מ- 27 שנה לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הקבוצה מבקשת להתפלל במסגרת ההלכה היהודית, בקבוצה ובקול, לקרוא בתורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי.

דילוג לתוכן