נשות הכותל החליטו להוביל את השינוי בעולם היהודי: שלוש עזרות שוות בכותל המערבי

נשות הכותל החליטו להוביל את השינוי בעולם היהודי:

שלוש עזרות שוות בכותל המערבי

 בישיבה שהסתיימה אמש, קיבלה הנהלת נשות הכותל החלטה להוביל שינוי בעולם היהודי ולעמוד בחוד החנית של הכותל המערבי בכל הקשור לשינוי פניו.

 ענת הופמן, “אנחנו לא עוזבות עכשיו את עזרת הנשים, אלא שומרות על זכויות הנשים לתפילה חופשית באתר הקדוש. עם זאת, אנו מוכנות להיות הזרז שיוביל לבניית עזרה שלישית חדשה ושווה באופן מלא, שתאפשר לכל יהודי ויהודיה להתפלל, לחגוג ולקיים טקסים יהודיים בכותל המערבי. כשהתהליך ברוח זו יושלם לשביעות רצוננו, נסכים להתפלל שם”.

 לאחר דיון מקיף ותהליך קבלת החלטות מורכב, קיבלה הנהלת נשות הכותל – הכוללת נשים אורתודוכסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות – החלטה ליצור עתיד שבו, בתנאים המתאימים, תוכל קבוצת הנשים להתפלל בעזרה שלישית שוויונית, המשולבת לגמרי בצביון הנוכחי של הכותל המערבי. העזרה החדשה לא תהיה כפופה לרב שמואל רבינוביץ, אלא תנוהל על ידי מנהיגות יהודית ישראלית, הכוללת ייצוג שווה לנשים והתומכת בתפילת נשים. ברור לקבוצה כי תהליך יצירת המרחב השלישי יהיה ארוך ועד להבשלתו, בתנאים ובדרישות שלה, ימשיכו נשות הכותל להתפלל בעזרת הנשים.

 עוד מציינת הופמן: “ההחלטה התקבלה בכאב גדול, אבל כסוכנות שינוי ראינו לנגד עינינו את החובה לשקול אסטרטגיה חדשה ברוח זו. החלטנו לעמוד על קצות האצבעות כדי להסתכל אל העתיד שלנו מלמעלה. עלינו להתעלות מעבר למחלוקות, כדי לבנות את העתיד שאנו מייחלות עבור הדורות הבאים של בנותינו ונכדותינו”.

 לנשות הכותל יש חזון מאוד ברור לגבי העתיד הפוטנציאלי. והוא רחוק מאוד ממה שמכונה היום “קשת רובינסון”. החזון כולל – בין היתר – כניסה משותפת לרחבה לאומית אחת שתוביל לשלוש עזרות, כמו גם שוויון מלא – מתקציב ועד טופוגרפיה – בין שלוש העזרות. מרחב שבו לנשים מותר להוביל את התפילה, שבו בנות יכולות לקרוא תורה בחופשיות ולחגוג את בת המצווה שלהן בשמחה ובגאווה גדולה. העזרה החדשה מבטיחה לשקף את האופי ואת הרוח העם.

 כמו שנשות הכותל דורשות מעצמן שינוי לכיוון החזון הזה, גם מרב הכותל ידרשו שינויים שהעיקריים שבהם – שחרור אחיזתו ושיתוף כל הזרמים במרחב הקדוש, תוך יצירת מרחב לאומי וממלכתי שיאפשר לכל עם ישראל להתפלל באופן חופשי וללא כפייה.

 את הימים הקרובים תקדיש הקבוצה לגיבוש נייר עמדה אותו תגיש, במהלך השבוע הבא, לוועדת מנדלבליט, שמונתה ע”י ראש הממשלה.

הקבוצה תמשיך להתפלל מדי ראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי.
נכונותנו להיכנס למו”מ ולחולל שינוי בעולם היהודי, אינה כוללת ויתור מיידי על מה שכבר הושג.  בימים אלה אנו מגבשות נייר עמדה ובו דרישותינו מהממשלה. עד שאלה ימומשו לרבות האחרונה שבהן – נמשיך להתפלל בעזרת נשים.
בחודש כסלו (4/11) תציין הקבוצה 25 שנים להווסדה בתפילה שתכלול כ- 1000 נשים.

 “נשות הכותל” נאבקות לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ”עזרת הנשים” בכותל המערבי. בחודשה הבא, כאמור, תציין הקבוצה 25 שנים לתפילה, מדי ראש חודש בכותל המערבי.

 

Leave a Comment

Skip to content