במנעולים וגדרות הפרדה הצליח הבוקר רב הכותל למנוע משש בנות מצווה לעלות לתורה

מאי 19 2015

במנעולים וגדרות הפרדה הצליח הבוקר רב הכותל למנוע משש בנות מצווה לעלות לתורה באירוע שהיה אמור להיות השיא שיסכם עבורן שנת לימוד והכנה לבת המצווה

ענת הופמן: "השריף שמואל רבינוביץ' תגבר את כמות השוטרים, נעל את המעברים בין עזרת הגברים לעזרת הנשים ומנע בגדרות את הגישה למחיצה –

והכל כדי למנוע משש בנות מצווה

עלייה לתורה לרגל הגעה לגיל מצוות

תפילת ראש חודש סיון, הסתיימה הבוקר במעצר של אקטיביסט מטעם נשות הכותל, שביקש להעביר ספר תורה מעזרת הגברים לעזרים הנשים על מנת לאפשר לשש בנות מצווה לעלות לתורה ולקרוא בתורה, באירוע שהיה אמור להיות השיא שיסכם עבורן שנת לימוד והכנה לבת המצווה. הניסיון לא צלח ובנות המצווה נאלצו להסתפק בעלייה לתורה ובקריאה מספרי חומש.

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "העלייה לתורה בכותל אמורה היתה להיות אירוע השיא שיסכם עבור שש נערות שנת לימוד תורה והכנה לבת המצווה, אלא שהשריף שמואל רבינוביץ' רצה אחרת: הוא תגבר את כמות השוטרים, נעל את המעברים בין עזרת הגברים לעזרת הנשים ומנע בגדרות(!) את הגישה למחיצה והכל כדי למנוע את העברת ספר התורה לעזרת הנשים ואת הקריאה בו.

"אותו רב כותל, שמתפאר באחדות וקירוב לבבות, עושה את ההפך כשמדובר בנשים ובבנות ישראל. רק שלשום צוין יום ירושלים והשחרור ההיסטורי של הכותל המערבי, והנה היום זוכה העם יהודי בישראל ובעולם לתזכורת כי לא כולם יכולים להתפלל בחופשיות במקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

אתמול הודיעו נשות הכותל כי הן משיקות קמפיין ציבורי חדש שכותרתו: "כולנו נשות הכותל". מטרת הקמפיין להחזיר את הכותל לידי כו-לם ולעצור את תופעת ההצקות, ההטרדות והאלימות כנגד נשים, נערות וילדות המבקרות בכותל.

ביחס לקמפיין ציינה הופמן כי: "המצב כיום הוא שגורמים קיצוניים חרדים – ובראשם רב הכותל – ניכסו לעצמם את הכותל, וההתנהלות בכותל שלא על פי דרכם, גוררת פגיעה קשה בכל אחד ואחת שלא מוכנים להיכנע לתכתיבים. יהודים מהארץ ומהעולם נותרים עם חוויה קשה של פגיעה, הדרה וחוסר שייכות".

דילוג לתוכן