בערר שהוגש על החלטת שופטת השלום בעניין נשות הכותל תטען מחר המשטרה כי תפילת הנשים היוותה הפרעה לסדר הציבורי

בערר שהוגש על החלטת שופטת השלום בעניין נשות הכותל תטען מחר המשטרה כי תפילת הנשים היוותה הפרעה לסדר הציבורי

ענת הופמן: "תפילת נשים היא לא הפרעה לשלום הציבור, היא דווקא תורמת לקידום השלום, האחדות והקשר בין האדם למקום"

מחר, יום רביעי, ה- 24 באפריל, בשעה 09:00 בבוקר, תתייצבנה נשות הכותל בבית המשפט המחוזי בירושלים (רח' צלח א-דין 40); זאת לאחר שמשטרת ישראל ערערה על החלטת בית משפט השלום, בנוגע למעצרן של חמש המתפללות ובהן מנכ"לית הארגון, לזלי זקס.

כזכור, ב-11 באפריל, נעצרו חמש נשים במהלך תפילת ראש חודש אייר, בטענה כי התעטפותן בטלית ותפילתן בקול רם היוו הפרה לסדר הציבורי.

בתום הדיון בעניינן הורתה השופטת שרון לארי-בבלי לשחרר את העצורות באופן מיידי וללא תנאים מגבילים, מאחר שלדבריה "לא נתקיים כל יסוד למעצרן" וכי בנסיבות המקרה, "לא נשות הכותל הן שהחלו בפרובוקציה".

בכך דחתה השופטת את בקשת המשטרה לבצע הרחקה ממוקדת שתמנע מחמש העצורות להשתתף בשלוש תפילות ראש חודש הבאות.

למרות זאת, בערר שהגישה המשטרה היא טוענת כי תפילת נשות הכותל היוותה הפרעה לסדר הציבורי וכן חוזרת על בקשתה להרחיקן מרחבת הכותל בשלוש תפילות ראש חודש הבאות.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, אמרה כי "תפילת נשים היא לא הפרעה לשלום הציבור, ההפך הוא הנכון. תפילת הנשים תורמת לקידום השלום, האחדות והחיבור בין האדם למקום. לא יעלה על הדעת שבמדינה יהודית, מצוות המותרות על פי ההלכה מהוות עבירה פלילית, ומהוות עילה לגירוש ולמעצרים".

לזלי זקס, מנכ"לית הארגון, הוסיפה ואמרה: "ביצוע מעצרים רק בשל התפילה לכשעצמה, הוא מחדל שעל הכנסת לתת עליו את הדעת ולמנוע אותו בחקיקה ראשית ומיידית".

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן