בשכונת תלפיות בירושלים רוססו הבוקר כתובות נאצה, בבניין מגוריה ועל דלת דירתה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל

בשכונת תלפיות בירושלים רוססו הבוקר כתובות נאצה, בבניין מגוריה ועל דלת דירתה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל

בין הכתובות "נשות הכותל נבלות תג תורה", "פגי פג תוקפך", "פגי יודעים איפה את גרה" ו"ירושלים קדוש"

כתובות נאצה רוססו הבוקר על ידי אלמונים בבניין מגוריה ועל דלת ביתה של פגי סידור, חברת הנהלת נשות הכותל.

בין הכתובות שרוססו: "נשות הכותל נבלות תג תורה", "פגי פג תוקפך", "פגי יודעים איפה את גרה" ו"ירושלים קדושה" (תמונות מצורפות).

הכתובות התגלו בסביבות השעה 08:00 הבוקר על ידי שכנה, שהגישה תלונה למשטרה. שני שוטרים שהגיעו למקום ערכו סיור בבניין והגיעו לביתה של פגי סידור, לאחר שדלתה היתה היחידה בבניין שרוססה גם היא. סידור הגישה תלונה ומסרה עדות והעניין נמצא בבדיקה משטרתית.

בתגובה אמרה הבוקר פגי סידור:" הכתובת שהיתה לי הכי קשה לקריאה היתה "פגי פג תוקפך", כי יש בה משהו מאוד אישי ומאוד מתלהם".

מנשות הכותל נמסר בתגובה: "סביר להניח כי מדובר בצעירים משועממים, הפועלים בהתאם לצלילי ההסתה של מנהיגיהם. הבעיה האמיתית שעומדת בפני החברה הישראלית היא לא מה הם עשו אלא מה יעשו כעת מנהיגי הציבור החרדי. הכתובת על הקיר. אנו קוראות לרבנים להשמיע את קולם ולגנות נחרצות את עצם המעשה ולעצור את ההסתה נגד נשות הכותל, ללא קשר לוויכוח הציבורי הלגיטימי".

עוד הוסיפו נשות הכותל כי כל שהן מבקשות זה להתפלל בעזרת הנשים בכותל, באופן התואם לחלוטין את ההלכה היהודית, "אנו מצרות על כך שבמדינה יהודית ודמוקרטית מנסים למנוע זאת מאתנו באמצעות מעשי אלימות ואיומים".

תפילת ראש חודש תמוז תתקיים ביום ראשון ה- 9 ביוני בשעה 07:00 בבוקר

הרקע לכתובות הוא ככל הנראה קריאתם של הרבנים בראש חודש סיון לציבור החרדי להגיע לכותל ולהביע את מחאתם על פסק דין שניתן בביהמ"ש המחוזי בירושלים (ביום ה- 25 באפריל) ואפשר לראשונה מזה 24 שנים לנשות הכותל להתפלל כמנהגן, וקבע שהן אינן מהוות סכנה לשלום הציבור ושאין עבירה פלילית בעצם קיום התפילה.

בעקבות קריאת הרבנים הגיעו לתפילה אלפי חרדים זועמים שנקטו באלימות כנגד נשות הכותל. השליכו לעבר המתפללות כסאות, שקיות זבל, בקבוקי מים, כוסות קפה ופצצות סירחון.

שוטרים הקיפו את המתפללות והגנו עליהן בגופם. שלושה מתפרעים נעצרו ושני שוטרים נפצעו קל. עם סיום התפילה פונו נשות הכותל מהמקום כשהן מלוות בשוטרים שאבטחו אותן. על האוטובוסים שאורגנו עבורן הושלכו אבנים. לא היו נפגעים, נזק נגרם לאוטובוסים.

"נשות הכותל" נאבקות על זכותן של נשים להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. הקבוצה פועלת מזה 24 שנים ומתפללת מדי ראש חודש בכותל המערבי.

התמונות משוחררות מזכויות יוצרים ומאושרות לפרסום ללא תמורה כספית. קרדיט צילום: חן סרור.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן