חברות הכנסת החדשות סתיו שפיר תמר זנדברג עוכבו בכניסה לרחבת הכותל ע"י שוטרים

12/3/13

חברות הכנסת החדשות סתיו שפיר תמר זנדברג עוכבו בכניסה לרחבת הכותל ע"י שוטרים

שביקשו מהן להפקיד את הטליתות שלהן בכניסה בשל 'חשש להפרת הסדר הציבורי'

טיעון החסינות לא עזר והח"כיות נאלצו לפרוץ את הדרך ולהיכנס כשהטליתות בידיהן

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "בזכות הגעתן של חברות הכנסת, לראשונה אחרי 22 חודשים, התפללנו כשאנו עטופות בטליתות ולא נעצרנו על כך"

שלוש חברות הכנסת החדשות – סתיו שפיר (עבודה), תמר זנדברג ומיכל רוזין (מרצ) – התלוו היום לנשות הכותל, לתפילת ראש חודש ניסן. שתיים מהן, ח"כ סתיו שפיר וח"כ תמר זנדברג, עוכבו בכניסה לרחבת הכותל ע"י שוטרים, שביקשו מהן להפקיד את הטליתות שלהן בכניסה, בשל 'חשש להפרת הסדר הציבורי'. הח"כיות סירבו ונתבקשו לעמוד בצד. טיעון החסינות לא עזר, והח"כיות נאלצו לפרוץ את הדרך ולהיכנס כשהטליתות בידיהן.

שלוש חברות הכנסת הצטרפו לתפילה כשהן עטופות בטליתות, ח"כ מיכל רוזיןעם טלית אביה, כשסביבן 300 מתפללות מקרב נשות הכותל. המתפללות הופרעו על ידי קומץ קטן (פחות מחמש) של נשים חרדיות, שקראו קריאות גנאי כנגד המתפללות וניסו להפריע לתפילתן.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, אמרה: "היום צעדנו צעד נוסף קדימה במאבק לשחרור הכותל המערבי. בזכות הגעתן של חברות הכנסת, לראשונה אחרי 22 חודשים, התפללנו כשאנו עטופות בטליתות ולא נעצרנו על כך".

עוד הוסיפה הופמן: "העובדה שרק קומץ קטן של חרדים נענה לפשקוויל כנגד נשות הכותל, מוכיחה שגם בקרב הציבור החרדי, חל שינוי לכיוון של פלורליזם דתי בכותל".

ח"כ סתיו שפיר, אמרה: אינני עוטה טלית בדרך כלל, אך אני חשה חובה וזכות גדולה לעמוד כאן ולדאוג שכל יהודי בעולם יוכל להתפלל כרצונו. לא ייתכן כי פלג אחד ביהדות ייקח בעלות על מקום הקדוש לכל היהודים בעולם. בזמן שיש מחלוקות אמיתיות בין הזרמים השונים ביהדות על מהי הדרך הנכונה לעבוד את האל, עלינו לזכור שרב המחבר ביננו על המפריד, והמעט שביכולתנו לעשות זה לאפשר לכולם ולכולן להתפלל אל הבורא כמיטב הבנתם".

ח"כ תמר זנדברג: "הפרשנות של הזרם הקיצוני לחוק המקומות הקדושים לא מקובל עליי, ואני מסרבת להשאיר את הטלית בחוץ". זנדברג אומרת על התפילה "אני אישה חילונית אבל אני מזדהה עם המאבק של נשות הכותל לחופש ביטוי ודת".

ח״כ מיכל רוזין: "זכותן של נשים במדינת ישראל להתפלל על פי דרכה ומצפונה חייבת להיות שווה לזו של גברים. כמדינה דמוקרטית אסור לנו לתת יד לאפליה מכוונת, קל וחומר במקומות שהם סמלי המדינה".

התפילה נערכה תחת אבטחה מוגברת של כוחות המשטרה, לאחר שבסוף השבוע הופץ פשקוויל (מצורף) בשכונות חרדיות בירושלים, שקרא לציבור החרדי לבוא לתפילה "כדי להציל את הכותל מחילול הקודש של נשות הכותל".

במקביל, במנהטן, בקליפורניה, בוושינגטון ובסן פרנסיסקו התקיימו אירועים גדולים להבעת סולידריות עם נשות הכותל.

"נשות הכותל" נאבקות על זכותן של נשים להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. הקבוצה פועלת מזה 24 שנים ומתפללת מדי ראש חודש בכותל המערבי.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן