נשות הכותל בתגובה ליועמ״ש – נקיים כמתוכנן ובמועדה את התפילה החגיגית לרגל הפסח בעזרת הנשים בכותל

נשות הכותל מצרות, אך מקבלות לעת הזאת, את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, שהגיעה לידיעתן דרך אמצעי התקשורת. הקבוצה הודיעה כי היא מתכוונות לקיים כמתוכנן ובמועדה את תפילת השחרית החגיגית לרגל הפסח בעזרת הנשים בכותל, ביום ראשון, א' של חול המועד פסח, בשעה 08:45 בבוקר.

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "ממה שפורסם באמצעי תקשורת עולה כי החלטת היועמ"ש התקבלה בלעדינו לאחר ישיבה שבה נכחו רב הכותל, השר לשירותי דת, ונציגי משרדי רוה"מ, המשפטים ומשטרת ישראל – אשר דנו בדרכים לביטול ברכת הכוהנות הראשונה בכותל ולמניעת תפילת הנשים החגיגית. 

"מדובר בהחלטה אומללה, הנכנעת ללחצים פוליטיים של קבוצת מיעוט קיצונית, שכל רצונה הוא לחבל בשוויון המגדרי בכותל ולמנוע מנשים את חופש התפילה והפולחן. מעורר תמיהה כי דווקא בימים אלה, כשעם ישראל זקוק כל כך לברכה ותפילה, תומך היועמ"ש בדה-לגיטימציה לתפילת נשים, שכל בקשתן היתה לברך ולהתברך.

"לצערנו, בעקבות החלטתו של היועמ"ש גם משטרת התנועה ניצלה את ההזדמנות והודיעה לנו כי היא מתכוונת למנוע את כניסת האוטובוסים שאמורים להביא מתפללות מכל רחבי הארץ, מה שיקשה עוד יותר את הגעתן של המתפללות לתפילה בכותל".

לדברי עו"ד ריקי שפירא-רוזנברג, חברת הנהלת נשות הכותל: "אנו חולקות על העמדה המשפטית שהציג היועמ"ש בעניין זה, שכן תפילות השחרית והמוסף של החג – הכוללות בתוכן את ברכת הכוהנות – נחשבות לחלק מ'מנהג המקום' כפי שקבע בית המשפט המחוזי בירושלים בפס"ד סובל. 

"מקומם כי ההחלטה נמסרה ברגע האחרון, בלא שניתנה לנשות הכותל הזדמנות להשמיע את עמדתן בטרם נתקבלה ההחלטה, כמתחייב על פי כללי המשפט המנהלי. כמו כן, ההחלטה ניתנה בעיתוי שאינו מאפשר לאתגר אותה עתה בבג"צ". 

נשות הכותל מאמינות שכתוצאה מאירועי היום יצטרפו מאות נשים לתפילה החגיגית, שתיערך כמתוכנן, ביום ראשון א' בחול המועד פסח, בשעה 08:45 בבוקר בעזרת הנשים בכותל.

הסעות מכל הארץ יעמדו לרשות המתפללות כפי שתוכנן מראש.

דילוג לתוכן