נשות הכותל קראו במגילת אסתר בכותל המערבי ללא הפרעות וללא מעצרים

25 פברואר, 2013

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, בקריאה לנתן שרנסקי:

"כמו שקריאת המגילה עברה בשלום, כך גם קריאת התורה בראש כל חודש יכולה לעבור בשקט"

לזלי זקס, מנהלת נשות הכותל: "קריאת המגילה שעברה היום ללא מעצרים, מעידה שנשות הכותל הן הן  מנהג המקום"

נשות הכותל, בראשות היו"ר ענת הופמן, קיימו היום את מצוות הקריאה במגילת אסתר בעזרת הנשים בכותל המערבי. הקריאה עברה ללא הפרעות וללא מעצרים, למרות שחלק מהנשים התפללו כשהן עטופות בטלית.

נשות הכותל, שהורגלו במעצרים ב- 22 החודשים האחרונים, במהלך תפילות ראש החודש,  (אותן הן מקיימות מזה 24 שנים), לא הסתירו את השמחה על כך שהתפילה עברה בשקט.

לאחר התפילה פנתה ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, במכתב לנתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, בו הביעה את תקוותה כי גם תפילות ראש החודש תעבורנה מעתה ללא הפרעות. לדבריה, "כמו שקריאת המגילה עברה בשלום, כך גם קריאת התורה בראש כל חודש יכולה לעבור בשקט, אם המשטרה תפעל כנגד הקיצוניים בכותל, ולא כנגד המתפללות בקבוצה".

לזלי זקס, מנהלת נשות הכותל, אמרה כי "קריאת המגילה, שעברה היום ללא הפרעות וללא מעצרים מעידה על העובדה שנשות הכותל – אחרי 24 שנות פעילות – הן הן מנהג המקום".

כ- 100 מתפללות הגיעו היום לכותל המערבי כשהן מחופשות כמצוות החג, מצוידות במגילות אסתר עתיקות וברעשנים. חלקן התחפשו לשוטרים ולחרדים. לדבריהן, כדי להדגיש את האבסורד שלפיו נשים בישראל במאה ה- 21' נעצרות על ידי המשטרה, בשל רצונן להתפלל לפי אמונתן במקום הקדוש ביותר ליהודים.

הלל סילברמן (בת 17), אחת מעשר הנשים שעוכבו לחקירה בתפילת ראש חודש אדר, הגיעה היום לקריאת המגילה בתחפושת אסיר, "בתור אשה צעירה התפללתי בארה"ב ומעולם לא מנעו ממני להתפלל כרצוני, אני מרגישה שזו אחריות שלי לעמוד יחד עם נשות הכותל על אדמת הקודש ולהתפלל יחד". אמה, סוזן סילברמן, הגיעה אף היא לכותל אך לא נכנסה לרחבה בשל צו הרחקה ל- 15 יום, העומד נגדה מאז אותה תפילת כאמור לפני כשבועיים.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן