"ספר התורה בידינו" נשות הכותל זכו להניף הבוקר בעזרת הנשים ספר תורה ולקרוא בו בעזרת הנשים

אפריל 20 2015

"ספר התורה בידינו" נשות הכותל זכו להניף הבוקר בעזרת הנשים ספר תורה ולקרוא בו בעזרת הנשים

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "רב הכותל משתלח בנשות הכותל משום שאנחנו היחידות שלא מוכנות להיכנע להקצנה הדתית המשתלטת על הכותל. אנו תובעות  מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להבהיר לשריף רבינוביץ' שמדינת ישראל היא מדינת חוק, ושהחוק מתיר לנשות הכותל לקרוא בתורה. על ראש הממשלה לרסן את רב הכותל ולעצור לאלתר את ההסתה שלו כנגד קבוצת נשות הכותל"

הקריאה הנרגשת "ספר התורה בידינו", נשמעה הבוקר מפיהן של למעלה מ- 200 מתפללות, שהגיעו לתפילת ראש חודש אייר עם נשות הכותל, וזכו להניף את ספר התורה ולקרוא בו. הדבר התאפשר הודות למניין גברים שהתפללו בעזרת הגברים ונרתמו ליוזמת המתפללות, להעביר להן את הספר שברשותם לטובת התפילה בעזרת הנשים. מדובר בפעם הראשונה שנשות הכותל זוכות לקרוא באחד ממאה ספרי התורה השייכים לציבור הרחב, שרב הכותל מונע מנשים לקרוא בהם.

הרב אהוד בנדל, שהוביל את תפילת הגברים והיה בין המתפללים שהעבירו את ספר התורה: "אני משתתף שנים בתפילות נשות הכותל, והיום זכיתי לאפשר לציבור גדול של נשים לממש את זכותן להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. בשבוע שבו מציינת מדינת ישראל את עצמאותה זו אמירה ערכית ראשונה במעלה".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "רב הכותל משתלח בנשות הכותל משום שאנו היחידות שלא מוכנות להיכנע להקצנה הדתית המשתלטת על הכותל. אנו תובעות  מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להבהיר לשריף רבינוביץ' שמדינת ישראל היא מדינת חוק, ושהחוק מתיר לנשות הכותל לקרוא בתורה. על ראש הממשלה לרסן לאלתר את רב הכותל ולעצור את ההסתה שלו כנגד קבוצת נשות הכותל".

"חג העצמאות הוא החג שבו עלינו להקדיש את עצמנו מחדש למימוש מגילת העצמאות: 'מדינת ישראל,,,, תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין;  תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות,,,", הוסיפה הופמן.

ב- 25 באפריל 2013 יצוינו שנתיים לפס"ד משה סובל, שקבע כי נשות הכותל הן חלק ממנהג המקום וזכותן להתפלל בעזרת הנשים בכותל על פי מנהגן.

על אודות נשות הכותל:

"נשות הכותל" הן קבוצת נשים דתיות – אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות – הנאבקות לחופש דת ולשוויון נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. הקבוצה פועלת למעלה מ- 26 שנים ומתפללת מדי ראש חודש בכותל המערבי. כל הפעילות של נשות הכותל מותרת במסגרת ההלכה היהודית.

דילוג לתוכן