ספר תורה אחד הוחרם וסידור תפילה נקרע בזדון על ידי אחד מהמתפללים בכותל

למרות שספר תורה אחד הוחרם וסידור תפילה נקרע בזדון על ידי אחד מהמתפללים בכותל, נשות הכותל חגגו בת מצווה עם ספר תורה נוסף שהצליחו 'להגניב' לתוך עזרת הנשים

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "במקום שבו קורעים סידורים עתיד להישפך דם. החרדי שבשם אלוהים קרע לגזרים סידור שבו יש טקסטים מקודשים, עלול להיות השליסל הבא. ובזמן שהוא עושה זאת, המשטרה ורב הכותל שותקים ועומדים בחיבוק ידיים"

למעלה מ-300 נשות הכותל שהגיעו היום לתפילת ראש חודש תמוז בכותל, הצליחו לערוך טקס בת מצווה עם ספר תורה שהצליחו 'להגניב' לתוך עזרת הנשים, לאחר שספר התורה הראשון שניסו 'להגניב' הוחרם על ידי המשטרה בכניסה לכותל. הקבוצה נאלצת להגניב מדי חודש ספרי תורה לכותל, כיוון שבעזרת הנשים אין אף ספר תורה, בעוד שבעזרת הגברים ישנם 100 ספרי התורה המיועדים לגברים בלבד.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "למרות שהמשטרה – במצוות רב הכותל – החרימה לנו ספר תורה אחד, הצלחנו להכניס ספר תורה נוסף. נמשיך להיאבק על זכותנו הבסיסית להתפלל ולקרוא בתורה; וגם אם יחרימו לנו עשרה ספרי תורה, נדאג להכניס עשרים ספרי תורה נוספים, כי אי אפשר למנוע מנשים יהודיות להתחבר לתורה".

התפילה הופרעה לכל אורכה בצעקות, קללות, יריקות ושריקות שהופנו כנגד המתפללות. השיא היה כשאחד מהמתפללים החרדים קרע לגזרים סידור תפילה של נשות הכותל, לעיני כולם. כל המעשים הללו עברו ללא התייחסות מצד המשטרה ו/או הסדרנים של הקרן למורשת הכותל. למרות כל אלה, 300 המתפללות הצליחו להתעלות מעל הסביבה העוינת ולחבק את פראני וורנר בת ה- 12 ולאפשר לה חוויית בת מצווה נדירה ומרגשת.

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "במקום שבו קורעים סידורים עתיד להישפך דם. החרדי שבשם אלוהים קרע לגזרים סידור שבו יש טקסטים מקודשים, עלול להיות השליסל הבא. ובזמן שהוא עושה זאת, המשטרה ורב הכותל שותקים ועומדים בחיבוק ידיים".

יש לציין כי בחודש שעבר, למרות שתפילת נשות הכותל עברה בשקט וללא הפרעות, אותה משטרה בחרה לעצור את לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל, למשך חמש שעות, בשל "הפרעה לשלום הציבור". ה"עבירה" שלכאורה ביצעה בפועל היתה קריאה בספר התורה.

מנכ"לית נשות הכותל, לזלי זקס, מסרה כי "צריך להזכיר למשטרה שתפקידה הוא להגן על ערכי השוויון, ולא לקחת צד לטובת הבריונים, גם אם רב הכותל הוא אחד מהם".

על אודות "נשות הכותל"

קבוצת נשים דתיות מכל הזרמים (אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות), הנאבקות למעלה מ- 27 שנה לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הקבוצה מבקשת להתפלל במסגרת ההלכה היהודית, בקבוצה ובקול, לקרוא בתורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי.

דילוג לתוכן