ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: רב הכותל מנצל את מעמדו ואת סמכויותיו כדי להדיר ולהשתיק אותנו

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: רב הכותל מנצל את מעמדו ואת סמכויותיו כדי להדיר ולהשתיק אותנו

 

"מן הראוי שבתפקידו היה פועל כדי למנוע את ההפקרות והבריונות של המפגינים החרדים

שחיללו את התפילה, במקום זאת מצא לנכון להפעיל את מערכת ההגברה

ובקולו אף הצטרף והפריע לנו בעצמו"

למעלה מ- 250 נשים וכ- 100 גברים לוו הבוקר את נשות הכותל בתפילת ראש חודש אלול. גם החודש מנעה המשטרה מהמתפללות גישה לעזרת הנשים, והציבה אותן מאחור, בתוך שטח מגודר, בחלק האחורי ביותר של הרחבה המרכזית.

התפילה התנהלה למרות מחאת החרדים שצעקו, שרקו והפגינו נגד המתפללות. באותה שעה עזרת הנשים היתה מלאה מקצה לקצה. במקביל התקיימה מחוץ לרחבת הכותל משמרת מטעם נשות הכותל, עם ספר תורה, במחאה על כך שרב הכותל אוסר עליהן להכניסו לתפילה.

זו הפעם השנייה מזה 24 שנים שבה מופעלת מערכת ההגברה במהלך תפילת ראש חודש. ההגברה, המשמשת בטקסים רשמיים או באירועים מיוחדים רבי משתתפים, הופעלה על ידי רב הכותל גם בחודש אב האחרון.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "רב הכותל מנצל את מעמדו ועושה שימוש לרעה בסמכויותיו כדי להדיר ולהשתיק את נשות הכותל. מן הראוי שבתפקידו היה פועל כדי למנוע את ההפקרות והבריונות של המפגינים החרדים שחיללו את התפילה, במקום זאת מצא לנכון להפעיל את מערכת ההגברה ובקולו אף הצטרף והפריע לנו בעצמו".

עוד הוסיפה הופמן: "היום נוכחו כולם לדעת שתפקיד רב הכותל במתכונתו הנוכחית אינו ראוי למדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שמה שאוסר הרב על הציבור כולו הוא מתיר לעצמו".

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל: גם היום נכנעה המשטרה ללחץ החרדים ומנעה מאיתנו לקיים תפילת נשים הלכתית, בניגוד לפסיקת בית המשפט המחוזי. גרוע מכך, אותן התקנות שאוסרות עלינו הכנסת ספר תורה, הן אלה האוסרות להפגין עם שלטים ומשרוקיות ברחבת הכותל, אבל המשטרה נוקטת איפה ואיפה, ואוכפת את התקנות רק כשזה נוגע אלינו.

"נשות הכותל" נאבקות לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. הקבוצה פועלת מזה 24 שנים ומתפללת מדי ראש חודש בכותל המערבי.

 

 

תפילת ראש חודש חשון תתקיים ביום שישי, ה- 5 באוקטובר 2013, בשעה 07:00

מחשבה 1 על “ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: רב הכותל מנצל את מעמדו ואת סמכויותיו כדי להדיר ולהשתיק אותנו”

  1. מאמר טוב ומדויק, משקף את המציאות. אני הייתי שם ואין כאן שום הגזמות, רק האמת לאמיתה.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן