תגובת נשות הכותל לדיון המשותף לועדות הפנים ומעמד האשה ביחס לדיון שהתקיים היום בכנסת

תגובת נשות הכותל לדיון המשותף לועדות הפנים ומעמד האשה ביחס לדיון שהתקיים היום בכנסת

נשות הכותל מצרות על ההתעלמות של הגורמים הממלכתיים מפסיקת בית המשפט המחוזי מיום ה- 24 באפריל, 2013 בה קבע השופט משה סובל – לאחר 24 שנות תפילה מדי ראש חודש בכותל – כי תפילת נשים בכותל אינה עבירה פלילית וכי תפילת נשים עם ספר תורה, טלית ותפילין אינה נוגדת את מנהג המקום.

לאור זאת, נשות הכותל יישארו נאמנות למחויבותן ולערכיהן ויקיימו גם בראש חודש סיון (יום שישי, ה- 10 במאי) תפילה קבוצתית בעזרת הנשים עם ספר תורה, טליתות ותפילין – מנהגים העולים בקנה אחד עם ההלכה היהודית.

קבוצת נשות הכותל – הכוללת נשים מזרמים שונים ביהדות, אורתודוכסיות, קונסרבטיביות רפורמיות ובלתי משויכות –  מברכות על  התוכנית לרחבה פלורליסטית באתר הקדוש. אנו מעריכות  ומכבדות  את מאמציו הכנים של נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות היהודית על החתירה החלוצית למציאת פתרון מוסכם בכותל, מכירות בחשיבות התוכנית המוצעת לרחבה שוויונית בכותל ומודות לכל העמלים עליה יחד להשיג הסכמה, מתוך כבוד לרב גוניות בפולחן היהודי בארץ ובחו"ל.

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן: "ביוזמת חברות הכנסת מירי רגב ועליזה לביא התקיים היום הדיון הציבורי הראשון על ניהול מקום קדוש ליהודים, ועל החשיבות שיש לעשות זאת מתוך ערכים של כבוד הדדי ורגישות. מתוך תחושה המיוחדת, בחרתי להתעטף בטלית הראשונה של נשות הכותל, בת 24 שנים, סמל המאבק לשוויון בתפילה לנשים בכותל.

"אין ספק כי זהו מחזה שהכנסת עוד לא רגילה לו, למרות שבעולם היהודי בתפוצות מדובר בנורמה מקובלת. אין ספק שכמו שיש להתרגל לכל דבר חדש, גם למנהג הזה נצטרך להתרגל ולהוביל מהלך של שינוי הרגלים ותפיסות בקרב הציבור, לגבי המגוון הגדול שמרכיב את העולם היהודי".

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן