גם הפעם הצליחו נשות הכותל להבריח ספר תורה לתוך עזרת הנשים

יוני 18 2015

בניגוד לתקנות רב הכותל: גם הפעם הצליחו נשות הכותל להבריח ספר תורה לתוך עזרת הנשים, לקרוא בו ולחגוג חמש בנות מצווה עם עלייה לתורה

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "ההסתה של שר הדתות לא תעצור אותנו. זה שהוא נכנס – לא אומר שאנחנו יוצאות. מבחינתנו המאבק לשוויון בכותל יסתיים רק כאשר השוויון ינצח"

על אף דברי ההסתה שהשמיע נגדן שר הדתות החדש,

דוד אזולאי, ולמרות הודעתו כי בכוונתו להצר את צעדיהן בכותל, הצליחו נשות הכותל להכניס הבוקר ספר תורה לעזרת הנשים, לקרוא בו ולחגוג חמש בנות מצווה עם עלייה לתורה.

לתפילה הגיעו למעלה מ- 200 נשים, כמחציתן מתפללות חדשות ששמעו שלשום את דברי השר – "לבוא עם טלית, תפילין וספר תורה זה לא לבוא להתפלל, זה לבוא לפרובוקציה" – וביקשו לתת רוח גבית למתפללות. גם קבוצת הגברים המלווה את נשות הכותל התרחבה, ומנתה הבוקר כ – 50 גברים שהתפללו ברחבה המרכזית.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "ההסתה של שר הדתות לא תעצור אותנו. זה שהוא נכנס – לא אומר שאנחנו יוצאות. מבחינתנו המאבק לשוויון בכותל יסתיים רק כאשר השוויון ינצח".

תפילת ראש חודש אב של נשות הכותל תתקיים ב- 17 ביולי

נשות הכותל נאבקות למעלה מ- 26 שנים על חופש דת ושוויון זכויות לנשים בכותל המערבי. משימתן המרכזית היא להשיג הכרה חברתית ומשפטית בזכותן של נשים להתפלל ולקרוא, לקרוא בתורה בקול, עם טלית ותפילין בכותל המערבי.

דילוג לתוכן